Spesielle behov

Spesielle behov

Hvis du eller noen i reisefølget ditt har spesielle behov når det gjelder innkvartering, nødvendig service eller behov for å ta med mobilitetsutstyr og/eller medisinsk utstyr, må du kontakte oss før avreise.

Vi kan kreve at du tar med en ledsager som kan hjelpe deg under reisen. Vi vil alltid ta dine ønsker i betraktning før vi stiller et slikt krav. Det er gratis å ta med en ledsager.

 

Alle innsamlede opplysninger om spesielle behov vil bli behandlet diskret og lagret i samsvar med vår personvernerklæring. Denne informasjonen vil bare bli delt operasjonelt, for at vi kan imøtekomme dine behov og informere mannskapet om passasjerer med spesielle behov i tilfelle nødsituasjoner.

 

Hvis du ikke kontakter oss før reisen finner sted, kan vi ikke garantere at vi kan imøtekomme eventuelle behov eller hjelpe deg under overfarten og ved ombordstigning.

 

Fasiliteter om bord

Våre skip har følgende fasiliteter for passasjerer med spesielle behov. Vær oppmerksom på at vi har et begrenset antall handicaplugarer, og disse må bestilles gjennom kundeservice.

 

Crown Seaways

Handicapvennlige lugarer

Handicapvennlige lugarer er tilgjengelige på dekk 5. Døren til lugaren måler 90 cm x 197 cm. Badet i lugaren er utstyrt med gelender og støtte.

 

Handicapvennlige toaletter

Handicapvennlige toaletter er tilgjengelige på dekk 7 og 8.

 

Heiser

Vi har fire heiser som måler 150 cm x 125 cm med en dørbredde på 90 cm. Alle dekk er tilgjengelige med heis, bortsett fra soldekket og Mermaid Bar på dekk 12.

 

Nordic Pearl

Handicapvennlige lugarer

Handicapvennlige lugarer er tilgjengelige på dekk 5. Døren til lugaren måler 90 cm x 197 cm. Badet i lugaren er utstyrt med gelender og støtte.

 

Handicapvennlige toaletter

Handicapvennlige toaletter er tilgjengelige på dekk 7, 8 og 11.

 

Heiser

Vi har fem heiser om bord: to i akterenden av skipet som måler 97 cm x 216 cm med en dørbredde på 79 cm og tre i midten av skipet som måler 156 cm x 150 cm med en dørbredde på 89 cm. Alle dekk er tilgjengelige med heis, bortsett fra soldekket på dekk 12.

 

Service- og førerhunder

Hvis du reiser med en servicehund, er det viktig at du gir oss beskjed før du bestiller reisen. Som hovedregel kan du ta med en servicehund i alle typer lugarer. Vær oppmerksom på at sjøreiser kan være stressende for dyr, og du vil selv være ansvarlig for hundens velferd om bord. Du må fremvise dokumentasjon for din servicehund ved innsjekk.

 

Solsikkeprogrammet

Våre medarbeidere jobber hardt for å gjøre reisen trygg og bekymringsfri for alle. Vi er en del av Solsikkeprogrammet for å anerkjenne og hjelpe gjester med ikke-synlige handikap, lidelser og kroniske sykdommer.

 

For å få et solsikkebånd må du ha en usynlig funksjonsnedsettelse eller tilstand som gjør at du trenger ekstra hjelp, forståelse eller tålmodighet fra omgivelsene dine. Dette kan være fysiske, psykiske eller nevrologiske utfordringer som ikke er umiddelbart synlige for andre, men som påvirker evnen til å mestre hverdagslige aktiviteter.

 

Den grønne solsikkesnoren forteller våre medarbeidere på en diskret måte at du kanskje har behov for litt ekstra hjelp eller støtte. Uansett om du trenger mer tid under boarding, eller hjelp til å finne frem om bord, er vi her for å gjøre reisen din så komfortabel som mulig.

 

Solsikkesnoren er frivillig og tilgjengelig for alle gjester med usynlig funksjonsnedsettelse.

Kundeservice